FANDOM

תום הוא ילד בן 16 שסובל מחוסר חשיבה והקשבה שמגלה שהכל סביבו מיסתחרר הוא רואה כל מיני דברים ומדמין כל מני דברים בעוד הוא מנסה להבין מה קורה לו הוא מגלה שכל מישפחתו המצומצמת אלים אך הוא מגלה שהוא אל כל האלים ואל ששמו פלקטיס מנסה לישאוב לו את כוחו

משפחה

קובץ:Zzz.gif

אביו הוא האל זאוס אמו היא האלה אפרודיטה ואחיו הוא האל פוסידון

חברים

מי שנחשב חברו הטוב ביותר של תום הוא מקס פלינד הוא יצא עם תום לכל ההרפתקאות שלו, וחיפה עליו כמעט מכל דבר. עוד חברה טובה של תום היא אמלי קראט שקנטאור הרג את מישפחתה והחבר שמקריב את עצמו לתום הוא ציף המטורף שבחבורה שחי ביער לבדו ולמד לישרוד

בספר הראשון - גנב הברק

פרסי מתואר כילד בן שתיים עשרה בעל דיסלקצייה והפרעות קשב, הגר בניו-יורק. הוא למד בפנימיית יאנסי, ובטיול למוזיאון המיתולוגיה יוונית , ארינית מטעם השאול האדס תוקפת אותו. מר ברונר, המלווה, וחברו של פרסי, גרובר אנדרווד, מתנהגים שלא קרה דבר וכך גם כל הילדים. בסוף השנה פרסי מגיע לביתו, בו גרה אימו, סאלי ג'קסון , ואביו החורג, גייב "גבריאל" אגליאנו, המכור לפוקר ולבירה. פרסי ואימו נוסעים לחופשה "חלומית" בבקתות הנופש מונטוק. לילה אחד הם פוגשים שם את גרובר ומגלים שהוא סאטיר (חצי תיש וחצי אדם). הם נוסעים במכונית ומגיעים לאיזו גבעה, כשלפתע הם מותקפים ע״י מינוטאור שמוחץ את המכונית. אמו של פרסי מסבירה לו (בערך) שאם יעבור את עץ האורן שעל הגבעה המינוטאור לא יוכל לפגוע בו, אך היא עצמה אינה מסוגלת לעבור את קו הגבול. כשהמינוטאור מגיע אמו של פרסי מתפוגגת בידיו במטר של אור זהוב. פרסי בתגובה מחסל את המינוטאור ואת קרן המינוטאור לוקח כשלל. פרסי שוכב מעולף יומיים במחנה החדש. לאחר שהתעורר פגש את הנערה אנבת' צ׳ייס. הוא מגלה שמר ברונר, ששמו האמיתי הוא כירון, הוא קנטאור (חצי סוס חצי בן אדם) , ולא אדם כפי שחשב. הוא מגלה כי המחנה נקרא מחנה החצויים, וכל אחד ששוכן במחנה הוא בן של אל אולימפי מצד אחד, ובן תמותה מהצד השני. במחנה קיימים שנים עשר ביתנים- אחד לכל אל אולימפי וילדיו של אותו אל גרים באותו ביתן. חצויים שההורה האלוהי שלהם לא ידוע משוכנים בביתן הרמס- אל הנוודים.המדריך הראשי בביתן הרמס הוא נער בן 19 ואמן בחרב בשם לוק. לוק הוא בנו של הרמס וברור מאוד שיש לו אכזבות מאביו. הוא ופרסי מתחברים כמעט מיד. עוד הוא מגלה כי כירון וגרובר הטילו עירפול, ערפל אשר גורם לבני האדם לראות רק דברים שהמוח שלהם יכול להבין. לעת ערב יוצא פרסי להתאמן במשחק תפוס את הדגל, וכאשר נפצע והמים מרפאים אותו, מופיע מעל ראשו קלשון-הסמל של פוסידון-אל הים, וכך מתגלה כי פרסי הוא בנו של פוסידון. פוסידון הוא אחד מהאלים "הגדולים" יחד עם אחיו זאוס והאדס, שנשבעו שלא להוליד ילדים, בגלל נבואה הקשורה בנושא. בחוץ מתחוללת מהומה באולימפוס, כאשר הברק הראשון של זאוס -שהוא סמל כוחו ושלטונו- נגנב. גנבתו מחלישה את מעמדו של זאוס, ולכן זאוס מפרש זאת כחתירה תחת שלטונו. זאוס משוכנע שהגנב הוא פוסידון, אחיו, הרוצה להפוך למלך האלים בעצמו. מאחר שהאלים לא יכולים לגנוב באופן ישיר זה את סמל שלטונו של זה, מואשם פרסי בגניבת הברק ומכאן שם הספר- פרסי ג'קסון וגנב הברק. פרסי נאלץ לצאת למסע חיפושים עם גרובר ואנבת בת אתנה-אלת החכמה. הם צריכים למצוא את הברק של זאוס ולהחזירו לאולימפוס עד יום אמצע הקיץ ב-21 ביוני- בעוד עשרה ימים- זהו התאריך שקבע זאוס כתאריך אחרון לפוסידון להחזיר את הברק, ואותו תאריך שפוסידון קבע כתאריך אחרון לזאוס לחזור בו מהאשמותיו. כשהם יוצאים למסע בא לוק להיפרד ומעניק לפרסי זוג נעליים מעופפות שקיבל מאביו הרמס. פרסי מעביר אותן לגרובר מאחר שהוא עצמו לא יכול לעוף באוויר מפאת החשש להיכנס לממלכתו של זאוס. פרסי מקבל גם חרב המוסווית בתור עט- כשהמכסה סגור היא עט, אך כשמסירים את המכסה העט מתחיל לצמוח ולהפוך לחרב עשויה מארד שמיימי (חומר שיכול להרוג רק מפלצות). התאוריה שנראה כי היא המבטיחה ביותר היא שהברק נמצא אצל האדס בשאול, שכעת הכניסה אליו נמצאת בלוס אנג'לס (מכיוון שהעולם היווני משנה מיקום, לכן גם האולימפוס נמצא בקומה השש מאות של בניין האמפייר סטייט שלידיעה כללית יש בו רק מאה ושתיים קומות). בדרך הם עוברים מפלצות שונות ומשונות ביניהן מדוזה, אכיאדנה (אם כל המפלצות) ואחת הכימרות שלה וגם נתקלים במלכודת של אל הנפחות הפייסטוס. הם גם פוגשים את ארס, אל המלחמה, שנותן להם תיק ובו קצת נקטר ואמברוסיה- מאכלי האלים שבמידה קטנה מרפאים חצויים אך יותר מדי יכול לשרוף אותם (פשוטו כמשמעו), קצת כסף אנושי, וגם דרכמות זהב לעסקאות על-אנושיות. את כל זה נותן להם ארס אך ורק בתמורה לזה שהם יבצעו בשבילו משימה. לאחר שלל הרפתקאות נקלעים בני החבורה לקזינולוטוס, קניזו שבו היה להם כל כך כיף, עד שהם לא רצו לצאת לעולם. אך לאחר שפרסי פוגש נער אחר שאמר שהשנה היא 1971, פה הוא מתחיל לחשוד, ובסוף הם יוצאים. הם מגיעים לבסוף לשאול ומנסים להגיע להאדס, כשבאמצע הדרך מתחילות הנעליים המעופפות של גרובר למשוך אותו לתוך מנהרה ובתוכה תהום(טרטרוס). הוא ניצל בקושי מנפילה פנימה. כשהם מתחילים לצאת מהמנהרה הזמן כאילו מאט סביבם ומושך אותם לאחור אל התהום, אך הם מצליחים לצאת בקושי, ומגיעים בסוף להאדס ומבקשים ממנו את הברק. האדס אומר שאין הברק בבעלותו, וטוען שפרסי גנב את קסדת האופל שלו שהיא סמל כוחו ושלטונו והיא מאפשרת לו להפוך לצללים ולהיעלם בהם. האדס אומר לפרסי שיתן לו את הברק ואם הוא ייתן הוא ישחרר את אימו. פרסי מגלה שהברק אכן אצלו, בתיק שארס נתן לו. מתברר שארס ניסה להפליל את פוסידון בגניבת הברק אחרי שתפס את לוק, הגנב האמיתי. כשהם בורחים מהשאול הם נתקלים בארס המסביר שהפליל אותם אחרי שגנב מלוק את הברק. פרסי נלחם בו ומנצחו וזוכה בברק של זאוס ובקסדת האופל של האדס. כאשר האיריניה משרתת- האדס חוזרת לתקוף את פרסי ולהחזירו לשאול, פרסי מעניק לה את קסדת האופל. הוא טס (למרות שזה מסוכן בשבילו, בגלל החשש להיכנס לממלכתו של זאוס) ומגיע לניו-יורק. שם, בלי אנבת' וגרובר, הוא עולה לאולימפוס ומחזיר את הברק לזאוס מה שמציל את העולם כי מלחמה בין האלים תהיה החורבן המוחלט. לאחר מכן חוזר למחנה ובסוף הקיץ, לוק קסטלאן, מנהיג ביתן הרמס שהעמיד פני חבר, בגד בפרסי ותקף אותו. הוא עוזב את המחנה ועובר לטובת הטיטאן קרונוס (שהוא הטיטאן שהיה בתהום וגם הטיטאן שרצה את המלחמה בין האלים). לאחר שחוזר לביתו, פרסי מגלה שאביו החורג התאבן על ידי ראשה של מדוזה (שבה נתקלו במסע) ואמו חזרה אליו בתמורה לקסדת האופל. בסוף הספר, פרסי עוזב את מחנה החצויים למשך השנה ועובר ללמוד בבית ספר במנהטן.

בספר השני - ים המפלצות

טייסון, חברו של פרסי, מתגלה כבן קיקלופ של פוסידון, וכך הופך לאח הראשון של פרסי. פרסי מגלה זאת במהלך משחק מחניים עם הלייסטרוגנים שניסו להרוג אותו. טייסון חסם אותם בעזרת חסינותו לאש בעצם היו קיקלופ.כירון מפוטר כמנהל הפעילויות, וטנטלוס הרע, העולה מהשאול, מחליף אותו. העץ הקסום של תאליה הורעל(מה שגורם לפיטוריו של כירון)וקלאריס נשלחת לחפש את גיזת הזהב כדי להציל את המחנה. פרסי בורח מהמחנה עם חברתו אנבת' בת אתנה, עם אחיו למחצה - טייסון הקיקלופ, ובעצת הרמס, שאמר לפרסי לנסות למצוא את הגיזה, וגם יאמר מה שלום בנו, לוק. כדי שהרפיות לא יגלו שברחו ויאכלו אותם, פרסי מתפלל לפוסידון ששולח היפוקמפוסים, סוסי הים הגדולים, ומפני שפרסי מכיר את שפת הסוסים ומתקשר אתם, הוא מנווט אותם הרחק ממצר לונג איילנד. הם מגיעים לספינת התענוגות הנסיכה אנדרומדה ומגלים שהיא שורצת מפלצות, ובנוסף לכך מגלים שקרונוס רוצה לעלות חזרה לפני כדור הארץ בעזרת סרקופג מוזהב שניצב בספינה ולכן בורחים ממנה. לוק מנהיג על הספינה צבא מפלצות גדול. הם רוצים להגיע לים המפלצות, משולש ברמודה, כדי למצוא את הגיזה המוזהבת. קלאריס מוצאת אותם כשהם נכנסים לים המפלצות, ונלחמים בהידרה. היא אוספת אותם אבל הספינה של קלאריס,סי.אס.אס ברמינגהם מתפוצצת במהלך הקרב וטייסון איתה. פרסי ואנבת' שוחים לאי תענוגות, ולאחר שפרסי נהפך לחזיר ים על ידי המכשפה קירקה, מתגלה שזה איה. לאחר שהם בורחים ממנה והופכים את פרסי לאדם, הם מגיעים לאי של פוליפמוס, גם כן קיקלופ, שם הם לוקחים את הגיזה ומגלים שטייסון חי, וחוזרים למיאמי. קלאריס טסה למחנה ואילו פרסי ואנבת' וטייסון נתפסים בידי לוק, אך בעזרת הודעת איריס-נט הם מראים לדיוניסוס - אחראי המחנה ואל היין, שלוק הוא האשם בהרעלת העץ של תאליה ושכירון חף מפשע. דיוניסוס מפטר את טנטלוס והם חוזרים על גב קנטאורים ( "חבורת הפונים הפרועים) למחנה, שם כבר ריפאה הגיזה את העץ של תאליה. למזלם, כל תשומת הלב מופנת לקלאריס, ואף אחד לא מעיר להם שברחו לעזור לה במסע החיפושים. טייסון נקרא על ידי פוסידון לעזור לו בכבשני הקיקלופים מתחת לים, ועוזב את המחנה לעת עתה. ימים ספורים לאחר מכן נפלטת תאליה מהעץ בהפתעה,עוד תוכנית של קרונוס כדי להוסיף עוד קלף שיכל שזה יממש את הנבואה. קרונוס פלט את תאליה בעזרת הגיזה שבילעדיה הוא היה מצליח לממש את תוכניתו לממש את הנבואה הקדומה. הנבואה שאומרת שלבן של אחד משלושת הגדולים (בהיותו בגיל 16), יהיה את הכוח וההחלטה אם להשמיד את האולימפוס או לא.

בספר השלישי - קללת הטיטאן

בתחילת הספר פרסי, אנבת' ותאליה בת זאוס (חברת ילדות של לוק ואנבת') נסעו לפנימייה צבאית בשם "ווסטאוובר הול" מפני שגרובר מצא שני חצויים חדשים: ביאנקה וניקו די אנג'לו, שהתבררו כחזקים מאוד. על שני החצויים שם עין מפלצת - המנטיקור ד"ר קוטס. פרסי נקלע למצב שבו הוא מופרד מחבריו וצריך להלחם במנטיקור לבדו. בשניה האחרונה אנבת', תאליה וגרובר מגיעים אבל המנטיקור ממשיך להיות חזק יותר מהם. לפתע נחלצת לעזרתם האלה ארטמיס - אלת הציד ביחד עם צידותיה, אך היא אינה מספיקה להציל את אנבת' שנחטפת על ידי המנטיקור. האלה ארטמיס יוצאת לחפש את המפלצת המסוכנת שיכולה להשמיד את האולימפוס, שעליה דיבר המנטיקור, אבל היא נתפסת בטרם גילתה מידע חדש ונהיית שבויה. פרסי, תאליה, גרובר, ביאנקה (שהפכה לציידת ארטמיס) והבכירה שבציידות ארטמיס, זואי צל-ליל יוצאים לחפש את ארטמיס, אנבת' ואת המפלצת בעקבות הנבואה שהם שמעו מפי האורקל מדלפי ששוכנת במחנה החצויים בגופה של מומיה: מערבה, אל אלה כבולה, יצאו החמישה, אחד מהם יאבד, בארץ גשם לא פגשה, אימת האולימפוס את הדרך תוביל, חניכים וציידות - רק איחוד כוחות יציל, בהתייצבו מול הטיטאן, אחד ישא קללתו, ואחד אחר ביד הורה ימצא הוא את מותו. הם יוצאים למסע מרובה הרפתקאות והנבואה התקיימה במלואה: ביאנקה די אנג'לו נהרגת במגרש הגרוטאות של הפייסטוס והאלים שנמצא במדבר, אימת האולימפוס הוא האופיאוטאורוס (חצי פרה חצי נחש ים שפרסי מתוך חובותיו בתור בנו של אל הים הציל בתחילת הספר), שאם מישהו יקריב אותו לאלים ויזרוק את קרביו לאש יהיה לו הכוח להשמיד את האולימפוס, והם אכן פוגשים את בסי האופיאוטאורוס בנקודות שונות לאורך הדרך, פרסי ניצב מול הטיטאן אטלס ונשא את קללתו(כלומר החזיק את השמיים). לקראת סוף הספר מגלים שזואי צל-ליל הציידת היא אחת ההספרידות-נימפות השקיעה, שהן בנותיו של אטלס והיא אכן נהרגת על ידו. ניקו די אנגלו מאשים את פרסי במות אחותו, ולאחר התקף זעם מתגלה כבנו של האדס - אל המתים ואדון השאול - אחד משלושת הגדולים. בסוף הספר, מקבל גרובר הודעה מהאל פאן שאומרת: אני ממתין לך.

בספר הרביעי - הקרב על המבוך

בספר הרביעי מסופר על אנבת', פרסי, גרובר וטייסון שמוצאים פתח למבוך הענקי שיצר דיידלוס במטרה לעצור את לוק מלחדור למחנה, המבוך שלא מפסיק לגדול מלא סכנות וחיילים של קרונוס, ונוסף על כך קשה מאוד לנווט במבוך. בהרפתקאותיהם הם מוצאים, כמובן, הרבה מפלצות רעבות, את גיבורו של טייסון, בריאראוס, בעל-מאה הידיים . בנוסף גרובר מוצא את האל פאן האבוד, שמת מול עיניו. הם פוגשים באלה הרה ובהפייסטוס, והרה מנווטת אותם כנגד רצונם במבוך. פרסי משחרר כמעט בטעות את המפלצת טיפון מהר סנט הלן, ומבקר באי של קליפסו, בתו של אטלס, וגם מולו נראה המחזה המפחיד ביותר: לוק קסטלאן הבוגד הופך לטיטאן קרונוס. רייצ'ל אליזבת דר, הילדה שפגש בסכר הובר בספר הקודם, עוזרת להם לנווט במבוך. לבסוף דיידלוס מת וכך גם המבוך, כך שנכשל הניסיון של לוק לעבור דרכו למחנה. הם לא יודעים במי לבטוח, מי מרגל ומי לא, כשמלחמה על המחנה בפתח - אך לבסוף דיידלוס שמתגלה גם כמורה העוזר של כירון שנראה להם חשוד, מתגלה כידיד ולא בוגד או רוצח נוראי, אלה ממציא דגול ואיש ראוי ביותר להיות גיבורה של אנבת'. דיידלוס עוזר להם בקרב ויחד עם זאת משמיד את המבוך בזמן ששארית חייליו של קרונוס עוד בו. יחסיה הפרטיים של אנבת' ופרסי המשיכו להשתפר.פרסי מגלה שאבא שלו לא כל כך נורא בתור "אבא עסוק" שאין לו זמן לבלות עם ילדיו. ניקו משחרר את הנשמה של דיידלוס לשאול. בסוף הספר,פוסידון מודיע לפרסי שהוא הבן המועדף עליו.

בספר החמישי - תקוות האולימפוס

הספר מספר על המלחמה האחרונה בין האלים לבין קרונוס. הספר מתחיל ביציאה של פרסי וצ'ארלס בקנדורף מביתן הפייסטוס למשימה על ספינת 'הנסיכה אנדרומדה'. בסופו של דבר הספינה מתפוצצת וצ'ארלס ולוחמים ספורים מצבאו של קרונוס נהרגים. פרסי מתעורר בממלכתו של פוסידון, ומגלה שפוסידון נמצא במצור על ידי הטיטאן אוקיינוס. הוא חוזר למחנה ומעביר את ההודעה על מותו של בקנדורף, ושומע לבסוף את הנבואה הגדולה. במהלך שיטוט ביער הוא רואה את ניקו, דפנה והסאטיר לנאוס, שדנים בהעלמותו הבלתי מוסברת של גרובר. ניקו מדבר עם פרסי והם מחליטים ללכת לשאול, על מנת שיוכל פרסי לקפוץ לסטיקס ולהיות בלתי מנוצח. הם הולכים לביתה של אימו של לוק, שמתגלה כמטורללת ומשונה. היא מסבירה לשניים שלוק בא לבקש את ברכתה. הם חוזרים לביתו של פרסי, שם אמו נותנת לו את ברכתה גם כן. לאחר שהם פוגשים את גרובר בסנטרל פארק, הם נכנסים לשאול דרך שער אורפאוס, ומתעמתים עם האדס. פרסי קופץ לסטיקס ונהיה חסין ובלתי מנוצח. ניקו נשאר בשאול, בעוד פרסי עולה ותופס פיקוד על כל החצויים שבאים להלחם בקרונוס ובצבאו, והציידות, בהנהגת תאליה, מחליפות את תפקידם של ביתן ארס. קרונוס מעיר את המפלץ טיפון בסנט הלן, וכך כל האולימפיים - חוץ מדמטר, שמתחבאת עם האדס בשאול, ומפוסידון, שנערך עליו מצור - יוצאים להילחם בו. האולימפוס נשאר כמעט בלי הגנות, וקרונוס לוקח את כל הצבא שלו לניו יורק כדי להשמיד את האולימפוס. האל הזוטר מורפיאוס מרדים את כל בני התמותה, ורק מחנה החצויים נשאר להגן על תרבות המערב כולה, אחרת קרונוס ישמיד את כל העולם. קלאריס, נציגת ביתן ארס, רבה עם מייקל יו מביתן אפולו, ומשום כך קלאריס וביתן ארס מסרבים להשתתף בקרב ונשארים במחנה, כי 'נמאס לה שמשתמשים בחצויי ארס למלחמות בלי הכרת תודה'. עם זאת, מתברר שלקרונוס יש מרגל במחנה שמעביר אליו את כל המידע האסטרטגי החשוב של צבא החצויים. החצויים ממשיכים להלחם, ורובם נפגעים וחלקים מתו. רק פרסי- המוגן בקללת אכילס לא נפגע ולא נשרט אפילו שריטה קלה. קרונוס מצליח להגיע לאולימפוס ופתאום האדס מגיח מאדמה עם דמטר, פרספונה וניקו עם צבא מתים ומתחילים להלחם נגד קרונוס , ושם קרונוס ופרסי נאבקים זה בזה. אנבת' הפצועה קשה מבינה שלוק עוד מנסה להאבק בקרונוס ששוכן בגופו, ומביאה לפרסי את הסכין שלה כדי שימסור אותו ללוק, שיוכל לדקור את עצמו בנקודת התורפה שלו- האזור היחיד בגופו שבו הוא פגיע. פרסי מתלבט האם לבטוח בלוק ולתת לו את הסכין כדי שיתאבד ובכך יקטול את קרונוס, או שהוא משקר לו וקרונוס יהפוך לצורתו האמיתית שתחריב את העולם בקלות. פרסי מביא ללוק את הסכין ולוק מתאבד, כשהוא דוקר את עצמו למוות בנקודה מתחת לזרועו השמאלית. האלים מביסים את טיפון וחוזרים לאולימפוס,האדס מתקבל בהתלהבות רבה, ולאחר שאלות הגורל באת לשאת את התכריכים של לוק- פרסי, אנבת', תאליה, טייסון וגרובר מקבלים כל אחד מתנה מהאלים. תאליה מקבלת עזרה בגיוס ציידות חדשות, וארטמיס מוודא שהציידות שמתו יובלו לשדות אליסיום. טייסון נמנה כמשרת גנרל צבאות האוליפוס ומקבל נבוט חדש. גרובר נמנה כחבר במועצת הפרסות וכאדון הפרא החדש לאחר מות פאן בספר הקודם. אנבת' מקבלת את המשרה להיות אדריכלית האולימפוס ולשקם אותו לאחר שנהרס במלחמה, ופרסי מקבל את ההזדמנות להפוך לבן אלמוות- לאל. פרסי דוחה את ההצעה המפתה, ומבקש במקום זאת לקיים את בקשתו האחרונה של החצוי הזוטר אית'ן נקמורה (בן נמסיס) ממנו- שיכירו בכל בני האלים עד גיל שלוש עשרה, ושהילדים של האלים הזוטרים יקבלו מקום מכובד במחנה. בסוף הספר רייצ'ל הופכת לאוראקל החדשה של מחנה החצויים, ואנבת' ופרסי נהיים בני זוג.

גיבורי האולימפוס I - הגיבור האבוד

בגיבורי האולימפוס 1, פרסי נאבד וחברתו אנבת' מארגנת סיירת חיפוש אחריו, ברחבי ארצות הברית. בסוף הספר, מתגלה כי יכול להיות שפרסי נמצא במחנה הרומי, בלי זיכרון, במסגרת חילופי מנהיגים בין החצויים היוונים לחצויים הרומים.